vänskap och tanka kring detta

Jag får inte ihop det logiska tänkade i följande.
En sk vän till mig anser sig inte råda med köpa ett nytt tangebord till sin dator och vad kan det kosta ? typ 100-200 kr. Men hon råd med att åka hit och dit i Sverige och bo på vandrahem o ta med sig sin katt. Hon råd att betala ex antal kr för sk fria Sms. Hon råd att åk på läger med olika körer och inbilla mig inte att kyrkans körledare betalar hela kalaset för den går inte hem.
Jag tror o vet att inting av detta är billigare än köpa ett nytt tangebord. Och varför skulle lägga ner pengar hålla sms dig eller ringa dig du ändå får h hinder ect ? Jag har sk fria sms och vill heller inte hålla på för betala x antal kr för dem för det anser jag är kasta pärlor åt svin. Det ända raka jag kom fram till är att du anser andra ska betala för umgås med dig, medan du själv ska ha så lite kostnad som det mjölig kan ha eller betala fför sig då det passar sig.

Med denna vetskapen undrar jag hur sjutton kunde du ens tänka tanken att kunna schalgerfestivalen Live där en biljetts ca pris ligger mellan 400 – typ kansk 600 kr ?

Andra är inte gjord av pengar om det är det du tror !

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

