A beautiful day…!!! (recension konster på Sundstorget HBG)

I    lördags morse var det uppe redan klockan 08.00 till en strålande morgonsol.
Efter frukost var det så dags att gör sig ordning.
Jag var uppe Helsingborg ( får erkänna börjar gilla den staden.)
Mitt på gågatan i Helsinborg efterbesök av affärer där var slowmotion gång, måste erkänna såg ganska knäppt. Ibland undrar man vad man mitt i .
Det var en miljökonserter där med Nilla Nielsen och en sol strålade från alldelse klar blå himmel och det
var helt underbara dag. Nilla strålade i kapp med solen o henne ögon med himmeln :O).
Hon gjorden suvärn konserter bland humor och allvar. Henne texter handlar allt som oftas om henne själv det hon själv eller andra i hennes närhet upplevet men även med tydliga miljöbudskap o ch att ta tillvaror på den enda jord vi har och äger. Ett utryck jag tycker passar på Nilla med hennes långa bloda hårsval är älvan möter Rocken. De orden tycker jag är ganska talande.
Hennes musik är altt från lågmäldad visor till den rockigast rock 🙂
Det här inlägget postades i Musik, Nilla Nielsen och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

