Tankar kring bloggande.

.

Skrivs på förekommande anledning.

Jag skulle aldrig kräva av mina läsare att alltid kommenter eller helst kommentera alla inläggen bloggen.
Jag anser att som läsare av en blogg eller flera bloggar att det är frivilligt vilka inlägga om lämmar kommentar på.

Jag skulle heller inte säga att jag älskar att få kommentar då jag själv uteslutande under en lösensordskydda blogg , där jag helt väljer vem som kan läsa det flesta av inläggen. Jag skulle heller inte säga att jag

Jag älskar att få kommentarer, så jag vill gärna ha det,. Som jag skrev till en annan, om jag inte ville ha kommentarer så kunde jag fört egen gammaldags dagbok hemma lixom =).”Speciellt inte då jag bloggar lösensordskydda som visa. visst blir man glad av att någon kommenter ens blogg men det är inting som man kan kräva inte ens av irl-vänner eller ens nätvänner.  jag jag verklig inte använda mig av något någon skrivet  på mail i bloggen, då du inte ens vill stå med ditt rätta namn i din blogg. Sedan att  man väljer olika sätt att  blogga  det helt annan sak.
Att vi människor söker bekräftelse på många sätt jovisst är det så men att göra det genom att begära ens ”vänner” helst kommentera alla ens inlägg där går man väl långt. Vissa saker kanske direkt finns något att säga något om.
Jag läser gärna andra bloggar både hos sådan människor jag känner i verklig livet o sådan jag lärt känna via nätet, MEN jag väljer vilka inlägga jag vill kommentera.

Det här inlägget postades i vad vill folk och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tankar kring bloggande.

  1. ullen skriver:

    visst jag ta bort länk för all del men jag tänker inte ta bort de du skrivet.
    folk läser n ob bloggar större utsträckning än vad det kommenter.
    visst är det upp till dig att skriv vad du vill helst är ganska lika med att begära något i min ögon. Du inte kan godkänna vad jag skriver min blogg. och då kan du skulle skilja på vad du sagt till någon annan utan för din blogg. har eller inte sagt att jobbigt att kommenter det är din efterkonstruktioner. och jag får länka ett inlägg i en annan blogg.
    och visst har jag regler det har har alla men skyltar inte med dem .
    Inte då dra in saker som inte sagt i bloggen ut bär mail. Där går dessvärre min skiljelinjen.

  2. Filura skriver:

    En sak till, jag BEGÄR inte att nån ska kommentera. Jag skriver att jag ÖNSKAR att folk ska kommentera. Jag tycker inte det är samma sak!

  3. Filura skriver:

    Uppskattar inte att du tar upp här vad jag skriver, vad jag skriver är upp till mig, eller hur? Inget som jag har godkänt att du ska visa upp här i din blogg eller att du ska länka till mig angående detta. Du har rätt till dina åsikter och du kan ventilera dom med mig, men inte här i din blogg öppet. Isåfall får du ta bort länkningen till mig och ta bort vad jag skrivit.
    Jag älskar att få kommentarer och det står jag för, och jag tycker inte det är fel. Jag har samma regler som alla mina nätvänner har (du har inga regler, men andra har). Och de flesta har regeln att man helst ska kommentera så dom ser att man läst. Så mina regler har inte jag själv hittat på, utan jag har härmat mina bloggvänners regler, för jag faktiskt tycker dom är käcka och bra. Varför skulle jag blogga om jag inte vet om nån läser? Ett sätt att visa att man läser är ju att kommentera. Om jag inte har några läsare, så behöver jag ju inte ha nån blogg, eller hur?
    Och om jag inte får kommentarer så vet jag ju inte om jag har några läsare! Därför skriver jag att jag vill ha kommentarer och älskar det. Alla andra kommenterar utom du, så det kan inte vara nån annan som tycker det är så jobbigt att kommentera =)

Kommentera

