Nilla Nielsen och Mossagården

nillanielsen_tree_mossagard

Bilden är Lånad  med benäget  tillstånd

Jag vill börja  med att  göra reklam för den Sing and songwriter Nilla Nielsen.

Jag  skäms nästan att  säga det att jag upptäckte  för ett bara månader på ikväll för Tibet i Lundsdomkyrka.

Hon är en bland av Sofia Karlsson o Sophie Zelmani men ändå  sig själv .

Hennes texter talar til mitt hjärt  det är  texter som förmedlar ett budskap .

Jag vill uppman er som läser  detta köp hennes  skivor  . Själv köpt jag hennes skiva repemtion sky  o den har gått varm  här.

Och till dig  Nilla om du blir nyfiken  o tittar in på blogg säger jag.

Jag har  tre förbilder inom musik som jag gillar  och du är en vad dem  och de andra två stora för mig är  Py Bäckman  och Louise Hoffsten och i min ögon  musikmässigt spelar du i samma divesion Nilla.

Så jag får vål försökt att besöka Mossagårdfestivalen om jag får någon  med  mig . Kan en kväll bli bättre än både Py Bäckman och Nilla Nielsen på en samma kväll , hoppas er spelningar inte krockar med varandra bara.

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

