Att alltid säga vad man tycker eller hålla tyst.

Den som har bäst vett tiger brukar man säga.
Jo tillviss dela håller jag med om detta.
Men gång på gång förundrar jag över alla dessa besserwisare på nätet. Som alltid måste ha rätt och alltid säga va de anser och att andras åsikter är av mindre värd.
Att altid säga vad man tycker ger en lätt både ovänner o problem och att kanske inte alltid säga vad man tycker kanske ger än samvetskval.
Jag själv tycker dock det finns vissa gränser för tyckande o alltid säga vad man tycker.
Vad är det för idee att otrevlig saker och alltid hävda sin rätt? ingen anser jag.
Man kan inte älska alla eller ens tyck om alla människor men resepkter deras åsikter det kan man göra.  Ber inte att bli  älskad utan visad respekt.

Men rsepktlöheten har uppstod igen.

Det här inlägget postades i vad vill folk. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att alltid säga vad man tycker eller hålla tyst.

  1. ullen skriver:

    jo det är de också . det ju just som blir de trötsamma samt även tycker jag kanske lite tragiskt att de till varje pris måste vinna även de kan sårar andra människor ect.
    samt att de lättare att vara beswisser på nåtet eftsom vissa av dem tilloch med anser att man inte behöver ta samma ansvar som i verkliga livet.
    ska väl tillägga eller behov av synas eller hörs .

  2. thesilvercat skriver:

    Känns som du råkat på några irriterande typer… Tänk istället på vad barnliga dessa bessewisrare är. Som alltid måste vinna.

    Men jag håller med om att det är en svår balansgång. Att alltid tiga får en inte att må så bra.

Kommentarsfältet är stängt.