Vill inte….

Jag vill inte…
Bli fråntagen det faktiskt meriter jag har.
Jag har en rätt att existera.
Jag har rätt att få någon hjälp till att få ett jobb som jag kan trivs med.
Jag har en rätt att få tillhöra samhället och bli uppskatta för det jag kan och den jag är.
Jag orkar inte att hela tid bli ifråntagen rätt tilll att existera.
Ifrån tagen all den kunskap all den utbildning som jag defacto har.
Jag alså inte längre några ”fina” meriter.
Mina Meriter tyckes inte vara ett duga värda överhuvudtaget.
Jag ville inte längre bara bli bort vifta och sidosatt.
Ni som fattar vad skall jag göra?
Jag vill ha rätten existera rätt till att bli bedöm för min merit få jobba med det jag brinner för.
Jag vill inte känna mig värdlös och bort kopplad .
Vem är rätten att dömut andra kunskaper andras meriter?
Skall jag aldrig få känna mig stolt och behövde.
För att orka med att jobba som måste ju ett vist grundintresse för det man gör finnas.
Jag känner mig inte det minsta behövde i detta samhäll vad det gäller jobb.

Det här inlägget postades i Samhälle. Bokmärk permalänken.

Kommentera

