Det kom….

En avi om ett förtungt eller förstort paket utan av sändare.
Jag bliv givet vis förvånad med glad men skumt ett paket utan av sändare.
Skumt vem där & vad där ?
Jag blev nyfiken förståts.
Så jag tog mig en eftermiddags tur ned till Posten.
Fast posten är ju nu mera hemköp sedan ett par år tillbaka.
Tankarn vore genom huvudet mig på vägen ned vem och vad?
väl framme vid posten så fick gåtan sig en lösning.
Det var min låsas lillasyster , eller mina pappas frus dotter.
Humor eftersom hon nummer iallfall denna termin läser på Malmö högskola en treårig utbildninga av något slag. Hon kunde väl hört av sig istället att skicka

Fast vad Ha te ha te julklappar som ej inslagning paket.
vad är Ha te ha te stoppa postens gröna kuvert under granen (fast vi har ingen gran).

Det ju tanken som räknas

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

