Trött men i 7:de himmel

Jag är jättetrött men känner mig som om jag var i 7.-de himmel.
Efter en fruktansvärt seg dag på alla sett & vis åkte jag & min gamla kompis F. in till a-kassemanifestation på Möllevångstorget i Malmö.
Vi kom nästan samtidigt med demonstrationståget.
De två Polishästarna var mäktiga att se! Näst intill vackra.
Det var lagom mycket folk kändes inte trångt någonstans.
Men för a-kassan skull kunde varit mer folk.
Varför är jag är sjunde himmel ?
Jo, för att jag fick en pratstund med Py ibland är man barnslgt glad över en sådan sak.
Roligt, hon är trevlig, sponta, rolig & omtänksam.
Hennes musiker trodde nog att Py fått fnatt.
ialfall han såg ut som ett frågetecken fattade ingenting förrän Py förklarade.
Du har en bra känsla PY !
Jag hade tur med tanke på att det på Lo:S sida stod att de var 5000 personer som manifesterade mot den sänka a-kassan.
Ett tag var det helt svart med folk bakom mig.
Men ganska gott om plats frame vid scen.
Manifestation var för mig ett mini Anc.

Vad det beträffar Wiehe uppstod allsångskänsla då han entrade scenen och drog sina låtar.
Han var verkligen bra han också.
Så det var en kväll med feeling
En lyckade kväll. Så tack YP & tack Wiehe båda gjord ni min kväll !

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

