Af

Ja vad skall man säga om dem
det är ju inte ens uppdaterade med när och vem som skall besöka vem utan trodde den handläggar som jag har att hon var dubblebokade. men för fan vad skulle jag där och göra klockan 09.oo om jag skulle vara där 10.00 jag är inte resande eller lämnat en min bil och har dessutom ingen körkort ens.
Finns det något positivt att säga om dom?
jo man skulle visst få en personlig coach enligt den nya regering, men jag har inte sett någon sådan ännu.
Att förmedla jobb är också något som en arbetsförmedlig skall göra! Regering bord skit i hur Af får fram nya jobb och istället välkommna nya och bli glad åt vad af tar franför jobb och tyckat att Af skall gör allt de kan och lite till för att hjälp folket till ett jobb.
Jag har varit arbetlös i så gott som ett år nu och inte så mycket. som ett enda jobba har de tipsa mig om.
vad gör de då ? Det är en fråga jag skulle vilja ha svara på! Sitter det bara och vänder och vrider på papper och tycker att de man själv tycker man har någorlunda kompents till att söka att man Inte har detta. Suck om så mycket är upp till en själv varför skall de då lägga sig i med sådant så kunde ju dom skriva in alla upppgifterna själv i så fall suck!!! och dessutom ha mage att fråga om jag kan tänka mig att flytta och sätt studier det jag sökt för att Af på helt år kunnat visa framfötterna mot ett jobb gebom att fråga om jag skulle kunna tänka mig att släppa studier om de plockar fram ett jobb.
De har heller inte på ett helt år förstått att jag vill ha hjälp såtillvida att det skickar hem jobb som de tycker isåfall det är lämpligt att jag kan söka enligt dfersa sätt se på min meriter.
Tycker nog vi arbetlösa är värda något bättre stöd ifrån Af än att vi skall göra allt själv.
så jag avslutar detta inlägg på Bumpvis med att säga till alla arbetsförmedlar som läser detta!!

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

