Häxjakt

Jag är berädd att skriv under på att ni nya regering sysslar med häxjakt mot de som har det sämre ställt iblandannant de arbetlösa :
”Inget verkar längre givet.
inte ens att jag är jag.
Det står mej ofta skrivit nå´nting jag tycker verkar bra.
Får du kommer det små troll ur väggen och tomtar ut ur tavlorna,
och börjar dra var varann i skäggen och slåss om hur jag va.”
citat hämta från BJÖRN AFZELIUS låt Häxjakt från hans skiva innan tystnaden……….

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

