Feér

En god fe kom fram till det äkta paret och sa:

Ni har varit ett exemplariskt gift par i 35 år, så nu vill jag uppfylla var sin önskan åt er.

Jag vill resa jorden runt med min käre make, sa frun.

Fen viftade med sitt trollspö … ABRAKADABRA … och vips hade frun två jorden runt biljetter i sin hand.

Och nu var det makens tur. Han tänkte efter en liten stund och sa: Eftersom det här kan bli lite speciellt och en god fe bara dyper upp en gång i livet ……………… så ……….. Jag beklagar älskling, men jag önskar mig en fru som är 30 år yngre än jag själv.

Frun blev mycket ledsen förstås, men en önskan är en önskan, så fen viftade med sitt trollspö ………… ABRAKADABRA … Och plötsligt blev maken 90 år gammal.

Det här inlägget postades i trams. Bokmärk permalänken.

Kommentera

