Lånade tankar

Morgon…
jag längtar efter dig min vackra
vän.
Stillheten… tryggheten…
att i dina armar få vila.
Med ditt andetag nära
mina läppar.
Jag längtar efter dig,
och det mjuka, fina som är du.
Men även efter viljan i dina händers längtan,
när dom bestämt flätar in sig i mina
och du kysser mig.
Jag längtar…
efter dina läppars sötma,
och din mjuka hals, smak av salt.
Jag längtar och väntar…
snart ska du väl vakna.
Och välja morgonen
inte natten.
Välja mig…
Du är så vacker när du sover.
men min längtan är för stor och
jag för ditt hår, försiktigt från din panna.
Du vaknar
och följer lika försiktigt… med huvudet min hand.
Du känner min hud och kysser ömt mina fingrar.
Öppnar dina ögon och ser mig.
Äntligen , viskar jag tyst…
du ler och svara lika tyst tillbaka…
Har du längtat?
Mmm, en hel evighet!
Du ler igen och för mig bestämt intill dig.
Kom…
Mmmmorgon…
jag har längtat efter dig min vackra vän.

Skapad av Malin Berghagen Nilsson

Så sanna om kärlek men även djup vänskap då till det mosatt könet.. Uttrycker så mycket som jag vill sagt men som jag inte kan sätt ord på så tack Malin Berhagen Nilsson för din ord ditt skapan. Jag lånar detta med full repekt och värme. Hoppas att du förstår.

Det här inlägget postades i Känslor & Tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

