Hittade

DSCN0218.jpg
Jag hittade en bok hos mamma om ”Livets mening i Sverige” av Lennart Koskinen. Där olika kände personer uttalar sig om mening med livet. allt från Jerzy Einhorn till Py Bäckman och bådas uttalande fastande jag för.” Det är viktigare att jag själv är njöd med mig själv än att andra är det.”

”Inte trampa ner Man måste försöka att leva så ärligt och bra som det går,lära sig så mycket som möjligt och inte trampa ner folk på vägen. Vara vidsynt och tolerant, försöka att bekämpa fördomar och försvara minoriteter, människor som blir illa behandlade på grund av hudfärg eller vad som helst som gör dem utsatta. Just det tror jag är mening med livet.” Py Bäckman

Det här inlägget postades i Känslor & Tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

