Blev skrämd av en kompis

Jag fick mejl i dag från min gamla skolkompis som jobbar som mäklarassient i Kungälv med följande innehåll.
Bästa Ulrika Langbakk!

Tack för ett trevligt telefonsamtal. Vi har noterat Dina bostadsönskemål i vårt spekulantregister.

Så snart vi har objekt som verkar passa med Dina önskemål, kommer Du att kontaktas med förhandsinformation.
En service som är helt kostnadsfri för Dig.

Självklart är Du alltid välkommen att höra av Dig till oss. Vi hjälper gärna till med Dina frågor kring köp-försäljning-byte av fastigheter. Allt från värdering och belåning – till de senaste skattreglerna.

mvh Anneli Axelsson

Efter det låg ytterligare ett mejl där hon skrev om en grattis tjänst som dom hade på jobbet och att det kunde var roligt för mej att se vad som fanns ledig på min barndoms ö. vill säg jag tillbringa alla mina sommar på styrsö från det att jag 3 år ihop med min två kusin en älder och en två yngre, framtill jag gåttut gymnasiet då både mormor och morfar är död såld vi Styrsö eftersom ingen av oss vill ha kvar och underhålla det. men vad jag saknad d styrsö den första tid. kanske inte Styrsö som hus såg då utan just det mina barndoms styrsö alla soliga dagar och öbergsvika våra fika på stranden min moster hallonkräm, säkert en och annan pirgo också.

Det här inlägget postades i Barndomsön. Bokmärk permalänken.

Kommentera

