Att ha turen med sig

Jag tror att mitt trista liv som arbetlös kanske har vänt till en liten del.
Jag hade åkt in till Malmö i dag för att delta på ett Pilatespass på A och C sportcentra.
Tidigare hade jag sökt jobb där som Pilatesledare och på så sätt blivt inbjuden att delta i kvällens klass. Jag lämnade stället efter passet med en mycket blandad känsla av misslyckade och jag vet inte vad. Misslyckade så till vida att jag trodde att det inte kommer att bli något jobb där. Kände en känsla av att inte duga.
Men tyckte att det varite roligt att träna där och se hur där såg ut.
suttit hemma sätt på program om Olof Palme på tv..
Klocka 21.00 ringer min mobil och sedan strax efter min hemtelefon.
Det är Andreas på A o C sportcentra ville vika här om sussann inte ha sin pass på tisdagar.
Vad svar man på det jovisst vill jag det. Läskigt men roligt känns nervöst, hjälp!
Men det skall bli kul =0)
Pilates är en ganska mycket växande träningsform har i Sverige fortfarande.
Pilates tränar allt utom kondition.
De sex principerna i Pilates är :

  • Andning
  • centrering
  • koncertation
  • flytande rörelser
  • precision
  • kontroll

Pilates består av små rörelser som upp succesivt blir tyngre och tyngre och bildar ett mönster.
I träning är det viktigt att hålla spänning i de innre magmusklerna, som ett stöd en korsett för ryggen. det gäller sträcka ut kroppen att gör sig så lång som möjligt.
Har i dag fått ett nytt smeknamn väldigt när vad folk kallade mej då jag gick skolan nämligen
Ullen , tack för det PB (du vet vem du är.)

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att ha turen med sig

  1. ullen skriver:

    Trevligt inlägg med det jobbet blev inte av men kanske jag har något annant jobb på G. som man säger. Men tack ändå Hans.
    Det börjar blir popis även har i sverige väldig måga anläggningar kör i dag Pilates även här. Men det dröjer innan vi kommer dit USA är om vi gör det överhuvudtaget.

  2. Hans skriver:

    Lycka till med jobbet.
    Helt klar att yoga och pilates blir populärare och populärare, och då har vi ännu inte samma popularitet som i USA.

Kommentera

