Tiden går snabbt

Ibland inser man hur snabbt tiden gått då man tänker tillbaka.
I år är det tjugoårs sedan Olof Palme blev skjuten på Sveavägen i stockholm.
Minns att vi bodde i Uddevalla och Drottninggatan.
Pappa som då jobbade på Radion tre stad som chef blev uppringde tidigt på morgon av en kollega som berättade att Palme var död att han blevt skjuten.
jag kommer även ihåg att vi vara och skrev i en minnesbok för Palme.

Jag var nog och lyssnade på av som blev Palmes sista tal.
Det var på Anc galan som var 30 november 1985 i Göteborg.

Det är även i år 7 år sedan Björn Afzelius dog av lugn cancer.
Honom har jag lyssnat på sedan jag var 12- 13 år gamla.
Då jag hade köpt hans skiva innan tystande. Det med pengar jag fått av farmor

Det här inlägget postades i Dåtid. Bokmärk permalänken.

Kommentera

